لینکدین چیست ؟ چرا برای توسعه کسب و کار متخصصان حیاتی است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لینکدین چیست ؟ این شبکه تخصصی در حوزه کسب و کار را شاید بتوان پاتوقی برای متخصصان دانست. شبکه اجتماعی که در حوزه شبکه سازی عملکرد فوق العاده ای دارد.

لینکدین چیست

===

لینکدین چیست؟ چرا برای کسب و کارها ضرورتی است؟

لینکدین چیست ؟ لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه کسب و کار است که می‌توان آن را پلتفرمی مختص به حرفه‌ای‌ها و نیروهای متخصص دانست. کسانی که که در درجه اول بر روی شبکه سازی‌های حرفه ای و توسعه مهارت‌ها و زمینه‌های شغلی خود تمرکز دارند.

لینکدین به کاربران اجازه می دهد تا پروفایلی ایجاد کنند که تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ها و دستاوردهای خود را معرفی می کند و با سایر متخصصان در حوزه کاری یا رشته خود ارتباط برقرار می کند. کاربران همچنین می توانند به گروه های علاقه مند بپیوندند، شرکت ها را دنبال کنند و فرصت های شغلی را جستجو کنند. لینکدین منبع مهمی برای جویندگان کار، استخدام کنندگان و کسب و کارهایی است که به دنبال ارتباط با مشتریان یا شرکای بالقوه هستند.


به تازگی مساله برند نیز در لینکدین بسیار مهم شده است و شرکت‌ها و برندهای مهم سعی می‌کنند میزان تلاش‌های خود در حوزه ارزش برند، برند کارفرمایی و برندهای شخصی را در این پلتفرم رسانه‌ای و عمومی کنند.
طبق آخرین گزارش ها در سال ۲۰۲۲، لینکدین 740 میلیون عضو در بیش از 200 کشور در سراسر جهان دارد.

لینکدین چه کمک‌هایی به شما می‌کند؟

  1. شبکه سازی شما را تقویت می‌کند

     لینکدین یک پلتفرم مهم و دارای امکانات عالی برای ارتباط با متخصصان در زمینه کاری شما و گسترش شبکه ارتباطی شماست. در این شبکه اجتماعی شما می توانید با کارفرمایان بالقوه، همکاران و مدیران صنعت یا زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید تا ارتباطات و نگرش‌های جدیدی به دست آورید، ایده ها را به اشتراک بگذارید و فرصت های شغلی جدید را پیدا کنید. برای اینکه بدانید این ابزار چقدر در شبکه سازی در کسب و کار شما مهم است فقط کافی‌‌ست هشتگ‌های مرتبط با شغل خود را در این شبکه اجتماعی جست‌وجو کنید.

2. شما را در پیدا کردن موقعیت شغلی خود کمک می‌کند

 بسیاری از شرکت ها از لینکدین برای ارسال فرصت های شغلی و جستجوی بهترین نیروهای کاری استفاده می کنند که آن را به منبعی ارزشمند برای جویندگان کار تبدیل می کند. همچنین شما می‌توانید مهارت‌ها و تجربیات خود را در پروفایل شخصی خود به نمایش بگذارید تا کسانی که به دنبال نیروی کار حرفه‌ای هستند شما را راحت تر پیدا کنند و با تجربیات شما آشنا شوند.

3. برند شخصی شما را تقویت می‌کند

 لینکدین بستری را برای شما فراهم می کند تا خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید. به عبارت دیگر این شبکه اجتماعی به تقویت برند شخصی شما کمک می‌کند. شما می‌توانید  با ارسال و انتشار پست‌های مرتبط با شغل و تخصص خود ، اشتراک‌گذاری مقالات و شرکت در بحث‌ها، برند شخصی خود را تقویت کنید و اعتباری را در میان همکاران خود ایجاد کنید.

4. فرصت تحقیق و بروز ماندن به شما می‌دهد

لینکدین ابزاری عالی برای انجام تحقیقات در مورد شرکت ها، صنایع و فرصت های شغلی بالقوه است. شما می توانید قبل از درخواست شغل یا پذیرش پیشنهاد، با فرهنگ، ارزش ها و تیم مدیریتی یک شرکت آشنا شوید. حتی شما می‌توانید در صفحات شرکت‌ها مشاهده کنید که آن شرکت چقدر به نیروهای انسانی خود وفادار است یا برای آنها ارزش قائل است.

لینکدین چیست

===

چگونه یک صفحه لینکدین حرفه‌ ای داشته باشیم؟ اینجا بخوانید

مهم‌ترین چهره‌های کارآفرین که در لینکدین فعال هستند

  1. جف واینر
     او مدیر عامل سابق لینکدین است که به دلیل سبک مدیریت و تمرکز بر کار گروهی و همدلی در محل کار مشهور است. پست‌های او در لینکدین با استقبال بسیاری بالایی از سوی کاربران همراه می‌شود.

2. ریچارد برانسون

 او بنیانگذار گروه ویرجین است که شامل بیش از 400 شرکت در صنایع مختلف است. او اغلب شگرد ها و نکات تجاری خود را در لینکدین به اشتراک می گذارد. از او به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرین‌های جهان در حوزه بازرگانی و تجاری یاد می‌شود.

3. بیل گیتس

 نام بیل گیتس برای همگان آشناست. او یکی از بنیانگذاران مایکروسافت است که به تازگی در حوزه نهادهای عام المنفعه فعالیت می‌کند و میلیاردها دلار به اهداف در سراسر جهان کمک کرده است. پست های لینکدین او اغلب بر صنعت فناوری و مسائل بهداشت جهانی متمرکز است و یکی از چهره‌های تاثیرگذار در این پلتفرم است.

4. آریانا هافینگتون

او بنیانگذار هافینگتون پست، یک بنیاد رسانه ای است که اخبار، سرگرمی ها و فناوری را پوشش می دهد. او به طور مرتب نظرات خود را در مورد رشد و سلامت شخصی در لینکدین به اشتراک می گذارد و یک فعال لینکدین به تمام عیار است.

5. ساتیا نادلا

او مدیر عامل فعلی مایکروسافت است و طی چند سال گذشته این شرکت را از طریق تحول قابل توجهی هدایت کرده است. او اغلب ایده‌های مدیریت فکری خود را در مورد آینده کار و نقش فناوری در جامعه به اشتراک می گذارد و معمولا زیر پست‌های او بحث‌های داغی درباره آینده فناوری در دنیا شکل می‌گیرد.

برای دنبال کردن صفحه رسمی بانک ایران زمین در لینکدین کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *