از مرکز تماس بانک ها چه کمک‌هایی می‌توانیم بگیریم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرکز تماس بانک ها یکی از مراکز پر کاربرد در بانکداری الکترونیک است. به خصوص وقتی که برای شما کار یا مشکلی در ساعات تعطیلی بانک‌ها پیش بیاید.

سال‌هاست که بانک‌ها با راه‌اندازی مرکز تماس، پل ارتباطی ۲۴ ساعته‌ای را با مشتریان برقرار کرده اند.
بانک ایران زمین از سال‌ها قبل اقدام به راه‌اندازی مرکز تماس خود کرد. مرکز تماس در واقع یکی از بازوهای اصلی بانکداری دیجیتال است و در دورنمای آن پیش‌بینی می‌شود بتواند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی خدمات با کیفیت بالایی را به مشتریان ارائه کند.

مرکز تماس بانک ایران زمین به منظور کسب رضایت، ایجاد وفاداری و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

مرکز تماس بانک
تصویری از مرکز تماس بانک ایران زمین

مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز تماس بانک ایران زمین

  • اپراتورهای این مرکز در ابتدای تماس، خود را معرفی می‌کنند تا ارتباط صمیمی‌تری با مشتریان ایجاد شود.
  • ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
  • اقدام به پیگیری درخواست‌های مشتریان می‌کند.
  • فعالیت هوشمند دارد و امکان شناسایی مشتری برای ارائه خدمات بهتر را دارد.
  • در حوزه امداد مشتریان و امداد شعب فعالیت مستمر دارد.
  • کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان از مطلع‌ترین کارکنان بانک برای پاسخگویی هستند.
  • از آنجا که وظیفه کارشناس مرکز تماس، این است که با تماس‌گیرنده ارتباط برقرار کند، باید مهارت‌های ارتباطی موثری داشته باشد.
  • کارشناسان پاسخگوی مرکز تماس علاوه بر مهارت، سریع و کارآمد هستند.
  • یک کارشناس به راحتی مضطرب نمی‌شود. چون مجبور است در طول روز به تماس‌های زیاد و حتی ناراحت‌کننده بسیاری پاسخ دهد.
  • مشتریان می‌توانند در نظر سنجی پایان مکالمه شرکت کنند و با دادن نمره از 1 تا 3 میزان رضایت خود از کارشناسان مرکز تماس را بیان کنند.

از مرکز تماس بانک ها چه خدماتی می‌توانید دریافت کنید؟

  • پاسخ‌گویی به تمامی سوالات مشتریان و خدمت‌رسانی به آن‌ها
  • ارائه‌ی اطلاعات شعب و واحدهای بانک
  • ارائه‌ی اطلاعات درباره انواع خدمات، سپرده‌ها و تسهیلات
  • راهنمایی درباره انواع عملیات بانکی و انواع چک
  • راهنمایی در خصوص انواع کارت‌ها
  • راهنمایی در مورد انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی
  • اطلاع‌رسانی خدمات جدید
  • اعلام نتایج قرعه‌کشی
  • اطلاع‌رسانی درباره آخرین اخبار استخدامی
  • رسیـدگی به مسـائل و مشـکلات بانکـی مشـتریان و پی‌گیری به منظور ارائه‌ی پاسخ مطلوب
  • دریافت و پی‌گیری تمامی نظرات، انتقادها، شکایات و پیام‌های مردمی و انعکاس آن به واحدهای ذی‌ربط
  • جمع آوری نقطه نظرات و درخواست‎های مشتریان
  • پیگیری رفع مغایرت‎های مالی
  • پیگیری و ارائه‌ی‌ انواع خدمات کارت (فعال سازی، اعلام مفقودی، رمز مجدد و…. )
  • پشتیبـانی و پاسخ‌گویی به دارنـدگان انواع کارت‌های پرداخـت الکترونیکی بانک آینده
  • رسـیـدگی به تمـامی مشـکلات کارت ماننـد: رمز، پیغـام‌های خطا و … .
  • رسیدگی به مشکلات کارت‌های ضبط شده
  • پی‌گیری رفع مغایرت‌های کارت
  • رفع مشکلات و آموزش مشتریان
  • ارجاع متقاضیان دریافت کارت به شعب بانک آی

بانک ایران زمین
تصویری از شعبه بانک ایران زمین در فرمانیه

کارشناسان مرکز تماس بانک چه نکاتی را رعایت می‌کنند؟

  • اپراتورهایی که در یک مرکز تماس در طول روز به تماس‌های بسیار زیادی رسیدگی می‌کنند، به خاطر برخورد با انواع مشتریان با رده سنی و تحصیلات مختلف باید انعطاف‌پذیر باشند. کارشناسان مرکز تماس در رابطه با یک مشتری که منظورش را درست بیان نمی‌کند، باید توانایی و مهارت ارتباطی‌شان را دو برابر کنند و همچنین سوالات لازم را به منظور جمع‌آوری اطلاعات تا حد امکان بپرسند.
  • کارشناسان این مرکز با لحن دوستانه و روی خوش به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند که باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان می‌شود.
  • اپراتورها اغلب در طول روز، به سئوالات مشابهی پاسخ می‌دهند و شکایات مشابهی دریافت می‌کنند. نتیجه این امر این است که گاهی نیاز به درک دقیق از مشکل مشتری هست و نباید پاسخی سریع و سرسری به او ارائه شود.
  • با توجه به اهمیت پاسخگویی صحیح و مناسب به مشتریان، مرکز ارتباطی بانک ایران زمین ضمن برقراری ارتباط دوسویه با مشتریان باید بتوانند در معرفی خدمات بانک و افزایش رضایت‌مندی مشتریان نیز گام بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *