لینکدین چقدر شما در رسیدن به اهدافتان در کسب و کارها کمک میکند؟ پاسخ به سوال به نحوه مدیریت صفحه شما و شکل تعامل شما بستگی دارد. در این گزارش به بررسی راههای رسیدن به یک صفحه حرفهای در لینکدین پرداختهایم.
لینکدین چیست؟
لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه کسب و کار است که میتوان آن را پلتفرمی مختص به حرفهایها و نیروهای متخصص دانست. کسانی که که در درجه اول بر روی شبکه سازیهای حرفه ای و توسعه مهارتها و زمینههای شغلی خود تمرکز دارند.
لینکدین به کاربران اجازه می دهد تا پروفایلی ایجاد کنند که تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ها و دستاوردهای خود را معرفی می کند و با سایر متخصصان در حوزه کاری یا رشته خود ارتباط برقرار می کند. کاربران همچنین می توانند به گروه های علاقه مند بپیوندند، شرکت ها را دنبال کنند و فرصت های شغلی را جستجو کنند. لینکدین منبع مهمی برای جویندگان کار، استخدام کنندگان و کسب و کارهایی است که به دنبال ارتباط با مشتریان یا شرکای بالقوه هستند.
به تازگی مساله برند نیز در لینکدین بسیار مهم شده است و شرکتها و برندهای مهم سعی میکنند میزان تلاشهای خود در حوزه ارزش برند، برند کارفرمایی و برندهای شخصی را در این پلتفرم رسانهای و عمومی کنند.
طبق آخرین گزارش ها در سال ۲۰۲۲، لینکدین 740 میلیون عضو در بیش از 200 کشور در سراسر جهان دارد.
اما چگونه می توانیم یک صفحه لینکدین قوی و حرفهای داشته باشیم؟ در این گزارش ۷ پیشنهاد کاربردی به شما برای ایجاد یک صفحه قوی و حرفهای ارائه میشود.
۱. پروفایل لینکدین خود را کامل کنید
مطمئن شوید که تمام بخشهای پروفایل شما پر شده است، از جمله تجربه کاری، تحصیلات، مهارتها و یک توضیح کوتاه از خود. لینکدین برای تکمیل پروفایل شما قدم به قدم با شما همراهی می کند و عموم برندها در این شبکه اجتماعی دارای صفحه متخص به خود یا در اصطلاح کمپانی پیج هستند. ساخت پروفایل دقیق و حرفهای به شما کمک میکند در معرض دید متخصصان زیادی قرار بگیرید و آنها شما و تخصص شما را به راحتی پیدا کنند.
2. از کلمات کلیدی استفاده کنید
طبق بروز رسانیهای جدید لینکدین، استفاده از کلمات کلیدی اهمیت بالایی دارد. کلمات کلیدی مرتبط با مهارت و تجربه خود را در قسمت تیتر، خلاصه و تجربه کاری خود جای دهید، تا نمایه خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنید، سعی کنید از کلمه کلیدی «تولید محتوا» و نه عباراتی چون « محتوا تولید میکنم» و… استفاده کنید.
در این مورد بهتر است زبان این پلتفرم را بیاموزید یا اگر تازه کار هستید، پروفایلهای حرفهای افراد در حوزه کاری خود را پیدا کنید و از آنها ایده بگیرید.
3. دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید
گاهی دستاوردهایی که ممکن است برای شما آنقدر مهم نباشد، برای یک شرکت یا برند مهم و حیاتی باشد. به عنوان مثال اگر تسلط کافی در زبان انگلیسی یا عربی دارید، حتما در پروفایل خودتان ثبت کنید. سعی کنید از اعداد و درصدها برای تعیین میزان تسلط خود استفاده کنید و در این مورد هم لینکدین برای تکمیل پروفایل شما قدم به قدم با شما همراهی می کند.
برای دنبال کردن صفحه رسمی بانک ایران زمین در شبکه اجتماعی لینکدین اینجا کلیک کنید.
4. مدارک یا گواهینامههای خود را آپلود کنید
اگر در حوزه کاری شما مدرک یا گواهینامههای گذرانده شده اهمیت قابل توجهی دارد، از بارگذاری آن در لینکدین غافل نشوید. این گواهینامهها ممکن است برای بسیاری از افراد و شرکت ها دارای اهمیت بالایی باشد.
5. با دیگران تعامل داشته باشید
یکی از شرطهای اصلی برای دیده شدن شما و تقویت برند شخصی شما، تعامل با دیگران است. با نظر دادن در مورد پست ها، به اشتراک گذاری مقالات و لایک کردن محتوا، با دیگران در لینکدین ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می کند تا ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید. حتی در حوزه تخصصی میتوانید نظرات تکمیلی خود را بیان کنید.
6. گروه های مرتبط را دنبال کنید
به گروه های مرتبط با صنعت یا علایق خود بپیوندید تا در حوزه کاری خود به روز بمانید و در بحث شرکت کنید.
7. پروفایل خود را به روز نگه دارید
به طور مرتب نمایه خود را با تجربه کاری، مهارت ها یا گواهینامه های جدید به روز کنید. این به شما کمک می کند تا حضور آنلاین دقیق و حرفه ای داشته باشید.