بررسیها نشان میدهد، بانک ایران زمین، پس از رشد ۶۸ درصدی میزان تراکنشهای بانکداری دیجیتال خود، شاهد رشد ۴۴ درصدی درآمدهای کارمزدی بانکداری دیجیتال شده است.
درآمدهای کارمزدی در حوزه بانکداری دیجیتال، یکی از مهمترین و بدیعترین فصلهای در حوزه درآمدهای غیر مشاع بانکها در ایران و جهان است. درآمدهای کارمزدی به شکلی اهمیت دارد که هم اکنون نئوبانکها در بسیاری از کشورهای دنیا، با تکیه بر درآمدهای کارمزدی حاصل از بانکداری دیجیتال، برنامههای اقتصادی و درآمدی خود را پیش میبرند.
بر این اساس، طبق گزارشهای ارائه شده از سوی بانک ایران زمین، این بانک توانسته است، در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۴۴ درصدی درآمدهای کارمزدی بانکداری دیجیتال باشد.
اتفاقی که نشان میدهد، ، این بانک خصوصی در سال ۱۴۰۱، توانسته نتیجه ایجاد زیرساختهای توسعهای در حوزه بانکداری دیجیتال خود را دریافت کند.
===
===
علاوه بر این، بانک ایران زمین، توانسته است در سال ۱۴۰۱ در ادامه روند توسعه زیرساختهای بانکداری دیجیتال، شاهد رشد ۶۸ درصدی تراکنشهای بانکداری دیجیتال خود باشد.
بانکداری دیجیتال، یک نیاز یا یک ضرورت؟
اهمیت این آمار از آنجایی است که تجربه همه گیری ویروس کرونا در جهان نشان داد، بانکداری دیجیتال بیش از آنکه یک نیاز باشد، ضرورتی پیش روی نهادهای مالی و فینتک در سراسر دنیاست است. از سال ۱۳۹۸ بانک ایران زمین، با توسعه زیرساختهای خدمات بانکداری مدرن خود، اقدام به رونمایی از خدمات بانکداری دیجیتال فراز کرد.
پلتفرمی که قابلیتهای اجرا بر روی کلیه تلفن های هوشمند را داشت تا در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ ،در نمایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، نسخه پلاس این پلتفرم به روز رسانی شد. این پلتفرم در واقع زیرساخت مهمی است که میتواند با توجه به ترندهای فناوری روز، اقدام به توسعه خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران کند و سرعت پاسخ به نیازهای روز در حوزه بانکداری، فناوریهای نوین و فینتک را بالا ببرد.
هم اکنون در همراه پلاس فراز ایران زمین، هر مشتری میتواند، خدمات بانکی شخصی سازی شده ای داشته باشد. به عبارتی دیگر، مشتری امکان طراحی بانک مختص به خود را دارد. شخصیسازی محصول و خدمات از جمله ترندهای مطرح در حوزه فناوریهای مالی که در سالهای آینده به طور قطع بیشتر درباره آن خواهیم شنید.
خدمات بانکداری دیجیتال، آینده بانکداری؟
اینکه در آینده بانکداری و تغییرات که فناوری ممکن اســت در آن ایجاد کند، جایگاه شعبه های فیزیکی به چه سمتی میرود، بحث ها و نظرات متفاوتی وجود دارد. اما آنچه اهمیت دارد این است که بانک های پیشرو به دنبال توسعه شعب دیجیتال خود هستند.
شعبه هایی که با ابزارهای دیجیتال، ســریع و دوستدار کاربر، با کمترین دخالت انســان و در سریعترین زمان ممکن بتواند متنوع ترین خدمات را با مشتریان ارائه دهد. در این حوزه بانک ایران زمین، با توسعه شعبه های دیجیتال، مانند شعبه دیجیتال میدان ونک و مگامال، به استقبال آینده رفته است.
ضرورت توسعه بازوهای فناورانه
پیشــرفت های تکنولوژی باعث شده، نهادهای مالی در دنیا، روز به روز اقدام به تقویت بازوهای فناورانه خود کنند. زیرســاخت هایی که باعث میشود، سرعت عکس العمل به تغییرات و به روزرسانی های خدمات مالی سریعتر شود. در این حوزه بانک ایران زمین، با نگاهی رو به آینده از سالها قبل اقدام به تاسیس هلدینگ فناوری اطلاعات خود کرده است. هلدینگی که متشکل از شرکت های فناورانه متعددی است و آنها سهم مهمی در پیشبرد استراتژیهای فناوری بانک ایران زمین دارند.
===
===
بروز رسانی ابزارهای بانکداری دیجیتال
آیا آینده بانکداری و بانکداری دیجیتال در دنیای امروز صرفا نیازمند سخت افزارها یا نرم افرازهای به کلی فنی است؟ پاسخ به طور قطع منفی اســت. استفاده از داده کاوی، توســعه خدمات بر پایه هوش مصنوعی، بازاریابی محتوایی براساس جدیدترین ابزارها و تعامل مدرن و هوشمند با مخاطبان از مهمترین ابزارهای بانکداری مدرن است.
بانک ایران زمین در حوزه با توسعه خدمات داده محور و تعامل مدرن با مخاطبان خود، سعی در بروزرسانی مستمر ابزارهای بانکداری مدرن دارد.