چگونه روحیه کار تیمی در یک محیط کاری را بالا ببریم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روحیه کار تیمی یکی از فاکتورهای مهم در پیشرفت اهداف یک نهاد یا سازمان است. مساله‌ای که در بلند مدت منجر به افزایش حس ارزشمندی در میان همکاران شما می‌شود.

برای اینکه بتوانیم به اهداف خود در یک محیط کاری بپردازیم و راندمان بالایی را تجربه کنیم، تقویت روحیه کار تیمی ضرورتی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، سازمان‌هایی که در تقویت روحیه کار تیمی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته اند، توانسته‌اند در بلند مدت و میان مدت بهتر به اهداف اقتصادی خود برسند.

در اینجا ایده‌هایی درباره تقویت روحیه کار تیمی مطرح می‌شود که اجرای هرکدام از آنها می‌تواند سازمان شما را در زمینه روحیه کار تیمی تقویت کند.
فراموش نکنید، تقویت روحیه کار تیمی، صرفا شما را به رسیدن به اهداف‌تان کمک نمی‌کند، بلکه باعث تقویت برند کارفرمایی شما و افزایش روحیه رضایت شغلی در میان همکاران شما می‌شود.

کار تیمی

===

در ادامه با پنج روش تقویت روحیه کار تیمی آشنا شوید

۱. تعارف را کنار بگذارید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تقویت کار تیمی این است که ما روابط باز و صادقانه‌ای با یکدیگر داشته باشیم. برای این مساله بهتر است تیم خود را تشویق کنید تا با یکدیگر صادقانه و بدون تعارف صحبت کنند. ایجاد محیطی که در آن افراد در بیان افکار و ایده های خود احساس راحتی کنند، می تواند به ایجاد اعتماد و همکاری کمک کند.

اگر در محیط کاری خود نمی‌توانید حرف‌ها، انتقادها و ناراحتی‌های خود را از یکدیگر شفاف و بدون ترس از قضاوت مطرح کنید، رسیدن به کار تیمی برای شما سخت و دشوار می‌شود. پس یکی از بهترین‌ راه‌ها صحبت کردن بدون تعارف و صادقانه است.

۲. تقسیم کار عادلانه

 اعضای تیم خود را تشویق کنید تا روی پروژه ها و وظایف با هم کار کنند. این می تواند به ایجاد حس رفاقت و ترویج حس مشترک رسیدن به یک هدف کمک کند.

پیش‌نیاز این موضوع تقسیم کار عادلانه است. براساس تقسیم کار عادلانه شما می‌توانید از همکاران خود بخواهید، با هم یک پروژه را پیش ببرند. در این شرایط، آنها سهم‌های برابری از پیشرفت یک پروژه دارند و این  مساله می تواند به ایجاد حس رفاقت کمک کند.

3. موفقیت‌ها را جشن بگیرید

موفقیت های فردی و تیمی را بشناسید و آنها را جشن بگیرید. این می تواند به ایجاد حس موفقیت و غرور در کار به خوبی انجام شده کمک کند. نباید به راحتی از موفقیت‌هایی که در دل یک سازمان کسب می‌شود، گذشت. این می‌تواند حتی در یک یک جشن کوتاه در فضای عمومی محل کار شما باشد.

حتی شما می‌توانید با دعوت کردن همکاران خود به نوشیدن چای، قهوه و میان‌وعده در دل یک روز کاری، زمان کوتاهی را برای جشن گرفتن صرف کنید. فراموش نکنید، برخی از این جشن‌های هرچند کوچک می‌تواند تا هفته‌ها حس ارزشمندی بالایی را در میان شما و همکاران شما ایجاد کند.

===

کار تیمی

===

در این زمینه بخوانید:
چگونه یک محل کار دوست‌ دار محیط زیست داشته باشیم؟ ۱۰ توصیه

۴. فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد را فراهم کنید

اعضای تیم را در پیگیری فرصت های توسعه حرفه ای تشویق و حمایت کنید. این می تواند به ایجاد مهارت ها و دانش کمک کند و حس وفاداری و تعهد تیم را تقویت کند. شما با این کار روی آینده سرمایه‌گذاری می‌کنید و باعث تزریق حس ارزشمندی به همکاران خود می‌شود.
طبق بررسی‌های کالج روانشناسی دانشگاه هاروارد، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ درصد از کارمندان یک نهاد مالی به دلیل پیشرفت‌های تکنلوژی دچار درجه‌هایی از استرس از دست دادن کار شده بودند. برهمین اساس ضرورت آموزش‌ها برای فرصت‌های یادگیری و رشد بهتر خود را نشان می‌دهد.

5. یک محیط کاری مثبت ایجاد کنید

 چه از طریق امتیازات اداری، فعالیت های تیم سازی یا صرفاً یک نگرش مثبت، مطمئن شوید که اعضای تیم شما احساس ارزشمندی و حمایت می کنند. یک محیط کاری مثبت می تواند به تقویت روحیه و ارتقاء روحیه تیمی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *