بهترین اپلیکیشن های بانکی درسهای مهمی برای ما دارند. آنها چگونه توانسته است، مخاطبان خود را میلیونی کنند و در بازارهای رقابی غرب، موفق شوند. این گزارش به بررسی این موضوع میپردازد.
طبق بررسیهای انجام شده بخش زیادی از بهترین اپلیکیشن های بانکی دنیا در کشورهای اروپایی و آمریکا جمع شدهاند. اپلیکیشنهایی که محصول یک بازار به شدت رقابتی هستند و در میان آنها نام نئو بانک ها نیز دیده میشود.
طبق بررسیها برنامههای زیر به عنوان بهترین اپلیکیشن های بانکی دنیا در سالهای اخیر شناخته میشوند.
====
==
طبک بررسی انجام شده، ۱۰ اپلیکیشن محبوب دنیا به شرح زیر هس
1. Chase Mobile
2. Bank of America
3. Monzo
4. Revolut
5. N26
6. Ally Bank
7. DBS
8. ICICI Bank
9. Standard Chartered
10. City Mobile
اما بهترین اپلیکیشن های بانکی چه درسهایی را به ما میدهند؟
۱. راحتی در استفاده از نرم افزار
این بانکهای دیجیتال اپلیکیشنهای تلفن همراه و بانکداری آنلاین با کاربری آسان را ارائه میکنند و تجربه بانکی ساده و کاربرپسندی را ارائه میدهند. در این زمینه شاید نئو بانکها را میتوان پیشرو تر دانست.
به عنوان مثال نئو بانک آلمانی N26 و نئو بانک انگلیسی Revolut در حوزه easy-to-use یا کاربری آسان نمرههای قابل قبولی میگیرند. طبق استانداردهای بانکداری دیجیتال، کاربری آسان همراه بانکها یکی از فاکتورهای کلیدی در ماندگاری مشتری در همراه بانک است.
۲. کارمزدهای کم در بهترین اپلیکیشن های بانکی
یکی از چالشهای مشتریان در بانکهای اروپایی و آمریکایی میزان کارمزدی است که مشتری باید در قبال دریافت خدمات ارائه کند.
طبق بررسیهای بیش از ۳۰ درصد درآمدهای بانکها در کشورهای اروپایی را درآمدهای کارمزدی تشکیل میدهد و حالا بسیاری از این بانکها حسابهای چک و پسانداز بدون کارمزد ارائه میکنند و آنها را به گزینهای جذاب برای افرادی تبدیل میکند که میخواهند از کارمزدهای بانکی سنتی اجتناب کنند.
3. نرخ بهره بالا
در سالهای اخیر، حوزه سرمایه گذاری خصوصا سرمایه گذاری در پولهای خرد، وارد برنامههای بانکی تلفن همراه شده و این موضوع جذابیت زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است.
چندین مورد از این بانک ها نرخ سود بالایی را در حساب های پس انداز ارائه می دهند که می تواند به مشتریان کمک کند تا از سپرده های خود پول بیشتری کسب کنند.
4. پاداش بازگشت نقدی
برخی از این بانک ها در خرید کارت نقدی، پاداش بازگشت نقدی ارائه می دهند و به مشتریان انگیزه بیشتری برای استفاده از حساب خود می دهند. این ابزار تحت عنوان cash to back یکی از ترندهای فینتک در سالهای اخیر بوده است.
====
====
5. ابزارهای مدیریت مالی
بسیاری از این برنامه ها شامل ابزارهای بودجه بندی و مدیریت مالی هستند که به کاربران کمک می کنند تا پول خود را بهتر مدیریت کنند و در مسیر اهداف مالی خود قرار بگیرند.
6. رابط کاربر پسند
بانک های دیجیتال یک رابط کاربری جذاب و کاربرپسند برای مشتریان فراهم می کنند تا تراکنش های خود را مشاهده کنند و امور مالی خود را مدیریت کنند.
رابط کاربری که به اختصار به آن UI نیز گفته میشود در واقع جنبه ظاهری و بصری است که به عنوان واسط تعامل کاربر با سیستم شناخته میشود. فرض کنید وارد سایت یا یک اپلیکیشن موبایل میشوید، طراحی ظاهری، طراحی و محل قرارگیری منوها، دکمهها و… همه و همه جزوی از رابط کاربری است.
رابط کاربری همان ارائهای است که شما از سایت یا اپلیکیشن خود دارید و در نقش یک عامل برای تعامل بهتر با سیستم ظاهر میشود.
از آنجایی که تعامل و مشارکت کاربر اهمیت زیادی دارد، بنابراین واسط موردنظر باید طوری طراحی و آمادهسازی شود که به سادهترین شکل ممکن تعامل و ارتباط میان کاربر و سیستم برقرار شود. البته یادتان باشد زیبایی، رنگ بندی و المانهای بصری بیشتر برعهده گرافیست است و ایجاد سهولتِ کار وظیفه طراح رابط کاربری خواهد بود.
7. خدمات 24/7 به مشتریان
بسیاری از این بانک ها خدمات مشتریان 24 ساعته را ارائه می دهند و در هر زمانی از شبانه روز به مشتریان پشتیبانی می کنند.